Cyklistická stezka mezi obcemi Zákolany, Otvovice a Kralupy nad Vltavou byla dokončena. Stavba posledního úseku započala na sklonku loňského léta v katastru obci Zákolany, kde asfaltový povrch z velké části lemuje fotbalové hřiště. V dalším úseku pak cílí k místní nádražní budově, aby dále pokračoval ve směru na Otvovice.
Při letmém pohledu do minulosti je třeba konstatovat, že výstavba této cyklostezky začala už na podzim 2019. Předpokládaný termín dokončení byl stanoven na srpen 2020, ovšem vůči původnímu stavebnímu povolení se odvolala majitelka jednoho z pozemků, jenž se v blízkosti stezky nachází. Tato skutečnost poté celou realizaci značně zkomplikovala. Následovat muselo nové stavební řízení a po uplynutí zákonných lhůt také další výběr zhotovitele. „Cesta k finalizaci cyklostezky byla opravdu dlouhá. Nakonec se nám však povedlo vše úspěšně dotáhnout, dokonce jsme ani z důvodu prodloužení termínu dokončení nepřišli o dotaci, jež byla v této věci klíčová,“ uvedl starosta Libor Lesák, jenž dále připustil, že právě v Zákolanech se jednalo z hlediska proveditelnosti o vůbec nejkomplikovanější úsek.
Na tuto skutečnost mimo jiné poukázal i místostarosta Petr Holeček, který si novou stezku rovněž prošel. „Zákolanský potok zde přepažují hned tři nové mostky. Je určitě dobrou zprávou, že se nám podařilo toto malebné prostranství zkultivovat. Cyklostezku vítají nejen ti, co jezdí na kole, ale i obyčejní chodci, kteří se nyní mohou vydat k cíli po upravené cestě.“
Na výstavbě cyklostezky se finančně podílely všechny tři obce. Celková cena činila přibližně pětatřicet miliónů korun, přičemž šestnáct miliónů korun pokryla dotace z operačního programu IROP. Trasa nové cyklostezky navazuje na cyklotrasu Praha, Šárecké údolí – Okoř.
Lucie Wittlichová, starostka obce Zákolany:
„Pro Zákolany má nová stezka obrovský přínos. Přináší nám zásadní řešení týkající se bezpečného přechodu dětí na fotbalové a dětské hřiště, neboť všechna tato místa se nachází na druhé straně potoka. Dříve museli všichni chodci i cyklisté využívat hlavní silnici, která vede pod železničními viadukty. Při stále zvyšující se dopravě to bylo velmi nebezpečné, hlavně tedy pro děti. Proto je pro tento projekt naprosto zásadní a přínosný.“
Aleš Levý, tiskový mluvčí