Špatné parkování znemožňuje vyvážení odpadu

V čistém a uklizeném městě by chtěl žít každý, někteří však svým chováním pravidelnou údržbu znemožňují. Možná je to nevědomky, proto se na následujících řádcích podíváme tomuto častému nešvaru „na zoubek“.

Na území našeho města se v blízkosti chodníků a komunikací nachází stovky kójí, výklenků či zděných klecí s kontejnery na odpady. Aby také ne, rezidenčních oblastí neustále přibývá. Více obyvatel znamená větší produkci odpadků.

K tomu, aby byla shromaždiště odpadu čistá, je třeba ohleduplnosti občanů. Ta spočívá v udržování pořádku okolo nádob a neblokování těchto míst osobními auty během svozových dnů. Dostupnost ovlivňují i zátarasy příjezdových cest automobily občanů, mnohdy se tedy auta svozu k plnému kontejneru ani nedostanou. Popelářský vůz je velký, uličky jsou úzké. Pan Tomáš Bronec (technik z TSM Kralupy n. Vlt.) k problematice dodal: „Auta TSM potřebují tři metry v každém směru (dle vyhlášky) a na vytočení se do zatáčky mnohem víc. O tom si mohou řidiči našich vozů ale nechat jen zdát, o hasičích ani nemluvě.“

Všechna tato místa jsou označena svislými či vodorovnými značkami, nebo to vyplývá z vyhlášky. Některá místa umožňují (značením) parkování mimo svozové dny. Přesto tuto výhodu řidiči zneužívají a ve dnech vývozu kontejnery blokují.

Když se auto TSM k místu svozu nedostane, volá jeho řidič městskou policii, do lokality se vrátí buď v jiný čas, nebo s malokapacitním autem na operativnější svozy, případně může jet k danému cíli oklikou, což vede k větší spotřebě pohonných hmot a zdržení na trase.

Ředitel Městské policie Kralupy n. Vlt. Ladislav Voves k problematice doplnil: „V Kralupech řešíme ročně okolo tří tisíc přestupků souvisejících s protiprávně zaparkovanými vozidly. Velmi často se jedná o parkování vozidel přímo v křižovatce, přestože od hranice křižovatky by měla vozidla stát minimálně pět metrů. Dále motoristé v mnoha případech nerespektují šířku průjezdnosti. U obousměrně průjezdné silnice mají řidiči povinnost parkovat tak, aby na silnici zůstaly volné alespoň tři metry pro každý směr jízdy. Kvůli bezohlednosti některých řidičů se stává, že ulice jsou neprůjezdné nejen popelářským vozům, ale rovněž brání i plynulému průjezdu hasičské či záchranářské techniky.“

Andrea Jůnová, šéfredaktorka

Autor:KZ