Rezervační systém MěÚ inovován

Rezervační systém kralupského MěÚ patří dlouhodobě k nejefektivnějším nástrojům k odbavování občanů, a to v rámci několika agend (občanské průkazy, cestovní doklady, řidičské průkazy atd.). Možnost objednání na konkrétní hodinu se po několika málo letech stalo pro mnoho občanů naprostou samozřejmostí, přičemž účelnost tohoto systému ještě více umocnila doba covidových lockdownů. Systém v tu dobu dokonce nabídl možnost objednat se na čtyři měsíce dopředu, což byl v konečném důsledku další výrazný krok k pohodlnějšímu vyřízení záležitostí bez čekání.

Důležitost takto nastavených principů fungování posléze stvrdili kralupští radní uzavřením kupní smlouvy na technickou a softwarovou aktualizaci celého rezervačního systému. Podle Karla Kohla, vedoucího oddělení IT, byl tento krok nevyhnutelný. „Předchozí systém byl již zastaralý. Snažili jsme se ho po dobu osmi let všemi možnými prostředky inovovat, ovšem vše má svoji životnost. Nyní se můžeme opřít nejen o mnohem flexibilnější systém, ale také o přívětivější uživatelské prostředí.“ Přestože jsou změny v objednávacím zařízení poměrně výrazné, pro běžného občana se v této věci mnoho nezměnilo. Webové rozhraní na stránkách města totiž zůstalo až na malé detaily neměnné. A přesně o to IT oddělení usilovalo. „Nechtěli jsme, aby si lidé museli zvykat na něco zcela jiného. Proto jsme zachovali objednávací prostředí ve stejné struktuře i designu. Plusem směrem k veřejnosti je pak možnost navýšení počtu objednaných klientů v rámci jednotlivých hodin.“

REZERVAČNÍ SYSTÉM MĚU: https://www.mestokralupy.cz/mestsky-urad/objednani-na-urad-rezervacni-system/

Upgrade rezervačního systému ovšem nesouvisí pouze se softwarovými procesy, ale také s těmi viditelnými, hardwarovými. V této souvislosti je řeč především o výměně terminálů, jež návštěvníkům vydávají rezervační lístky. „Kiosky vypadají samozřejmě lépe vizuálně. Myslím si, že ideálně zapadají do interiéru radnice. V neposlední řadě obsahují několik nových nástrojů. Jedním z nich je např. čtečka QR kódů. Pozorní občané si také už určitě povšimli, že se na vytištěných lístcích neobjevuje pouze pořadové číslo, ale i vyžádaná agenda,“ uzavřel Karel Kohl.

Vstup do objednávacího systému najdou návštěvníci webu pod zeleným bannerem, který je umístěn v pravé horní části stránky.

Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ

Autor:KZ